7 najlepszych narzędzi marketingowych online

Rozpoczęcie własnej działalności biznesowej jest ekscytujące, ale może to być również czas wyniszczający nasze nerwy. Sukces w tych konkurencyjnych czasach pandemii COVID-19 staje się z każdym dniem coraz bardziej złożonym zadaniem. Jednym ze sposobów, w jaki nowa firma lub taka, która próbuje się rozwijać może uczynić postęp w zdobywaniu zawsze nieuchwytnej uwagi klienta, jest marketing online.
Najlepszą rzeczą w e-marketingu jest to, że nie jest tak skomplikowany, jak można by się spodziewać. Gdy już go zrozumiesz, a na dodatek wiele dobrych narzędzi do e-marketingu jest również bezpłatnych. Aby ułatwić sobie życie i jednocześnie rozwijać firmę, warto jest znać i stosować 7 następujących narzędzi marketingowych, które pomogą Ci zrealizować nawet najbardziej śmiałe kampanie marketingowe w Internecie.

  • Email Marketing. Stary, dobry marketing e-mailowy jest nadal aktualny w tych czasach, ponieważ zapewnia bardziej bezpośredni kontakt z klientem. Dzięki automatyzacji i większej intuicyjności oraz narzędziom takim jak MailChimp i GetResponse, możesz rozpocząć strategie marketingu e-mailowego i sprawić, że Twoi klienci poczują się z Tobą naprawdę związani.
  • Obecność w social mediach. Kampanie w mediach społecznościowych okazują się być podstawą cyfrowych kampanii marketingowych, a większość firm ma profile skonfigurowane na więcej niż 3 platformach społecznościowych. Ale zarządzanie wszystkimi profilami może być uciążliwym zadaniem i tutaj pojawiają się narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, takie jak Hootsuite i Buffer. Oferują one prosty pulpit nawigacyjny, w którym wiele kont jest synchronizowanych i robią takie rzeczy, jak publikowanie postów na nich wszystkich jednocześnie. Posiadają także wbudowany planner postów. Darmowe plany tych aplikacji pomogą Ci w stawianiu swoich pierwszych kroków w kampaniach marketingowych w social mediach.
  • Retargeting. Reklamy retargetingowe stają się coraz bardziej powszechne i okazały się skuteczne w przyciąganiu klienta z powrotem do Twojej witryny. Reklamy przekierowujące to takie, które wyskakują, aby przypomnieć o ponownym odwiedzeniu witryny internetowej po jej odwiedzeniu. Narzędzia, które mogą w tym pomóc, to AdRoll, Google Adwords Retargeting, Facebook Pixel, itp.
  • Śledzenie czasu (Time Tracking). Łatwiej jest uwikłać się w mnogość działań marketingowych i stracić poczucie czasu. Aby efektywnie zarządzać Twoim czasem, aplikacje takie jak Due mogą pomóc Ci śledzić, ile czasu spędzasz na każdym działaniu marketingowym i możesz analizować, które działanie zajmuje więcej czasu i przynosi mniejszą wartość.
    Te aplikacji do śledzenia czasu mogą Cię zainteresować :
    • Toggl Track, bezpłatna aplikacja do śledzenia czasu pracy;
    • RescueTime, do redukcji rozpraszaczy;
    • Everhour, do przeglądania i zarządzania dostępnością zespołu;
    • Harvest, do śledzenia godzin pracy i wydatków w zespołach;
    • HourStack, do wizualizacji czasu pracy w różnych przedziałach.
  • Market Research. Biada przedsiębiorcy, który zignorował konkurencję i nie przestudiował dogłębnie rynku, na którym zamierza działać. Korzystając z narzędzi takich jak BuzzSomo, SimilarWeb, możesz śledzić, jakie słowa kluczowe i witryny generują większość ruchu dla konkurencji. Dzięki nim możesz porównywać je ze swoimi wynikami i ulepszać je.
  • User Experience (UX). Aby Twoje materiały marketingowe bardziej przyciągały wzrok Twoich klientów i były łatwiejsze do odczytania dla użytkownika Twojej strony internetowe, wykorzystaj narzędzia do projektowania graficznego, takie jak Piktochart, Visual.ly, aby rysować infografiki, tworzyć i dobierać atrakcyjne obrazy itp.
  • Google Analytics. To bezpłatne narzędzie od firmy Google powinno być częścią Twojego arsenału e-marketingowe od samego początku. Pozwala śledzić każdy ruch osoby odwiedzającej Twoją stronę firmową i odpowiednio dostosować strategię marketingową.
    Istnieje niezliczona ilość innych narzędzi marketingu online, które pomogą Tobie w zbudowaniu swojej marki w cyfrowym świecie, ale te są najważniejsze.

Może Ci się wydawać działania marketingowe w porównaniu z innymi obszarami biznes owymi są trudniejsze do wykonania i trudno jest zmierzyć ich efektywność. Nie ma bardziej mylnego przekonania niż to! Rozwój cyfryzacji sprawia, że dzisiejsze firmy mogą korzystać z zaawansowanych narzędzi, dzięki czemu mierzalność działań marketingowych może stać się bardzo prosta.
Z pomocą powyżej opisanych narzędzi możesz nie tylko mierzyć postęp swoich kampanii marketingowych, ale także przewidywać wyniki i na tej podstawie optymalizować bieżące działania. Obszerne dane jakie możesz zebrać dzięki ich pomocy pomogą Ci uzyskać więcej w krótszym czasie.