Chatbot. 5 powodów, dla których warto wykorzystać go na stronie internetowej swojej firmy.

Jeśli jesteś zaznajomiony z marketingiem cyfrowym, prawdopodobnie słyszałeś o chatbotach. Chatbot to robot programowy, który ma możliwość interakcji z człowiekiem za pomocą automatycznej usługi konwersacyjnej. Zazwyczaj pojawia się jako animowana postać lub jako okno dialogowe zatytułowane “Zadaj nam swoje pytanie”. Od pewnego czasu chatboty są coraz częściej wykorzystywane przez duże marki. Co więcej, wraz z pojawieniem się darmowych i łatwych w użyciu rozwiązań, mają one tendencję do popularyzacji. Jeśli jeszcze go używasz, oto 5 powodów, dla których warto wykorzystać czatbota na swojej stronie internetowej.

Doradca klienta dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Pierwszym powodem, dla którego warto zastosować chatbota na swojej stronie jest fakt, że gwarantuje on obsługę klienta dostępną w każdej chwili. Jest to zatem interesująca alternatywa, aby odpowiedzieć na niektóre pytania klientów lub potencjalnych klientów, gdy są na Twojej stronie. Chatbot pozwala również na generowanie automatycznych odpowiedzi dotyczących FAQ, produktów i usług. W efekcie końcowym oszczędzasz mnóstwo czasu, ponieważ pozbywasz się czasochłonnego zadania, jakim jest pierwszy etap relacji z klientem (doradztwo).

Spersonalizowane wsparcie podczas całego procesu zakupu.

Dzięki chatbotowi możesz zwiększyć swoją sprzedaż. Rzeczywiście, dzięki niej będziesz w stanie przyciągnąć nowych klientów, a przede wszystkim wywołać chęć zakupu. Badanie przeprowadzone przez webmerketing-com wykazało, że wskaźniki otwarć i kliknięć chatbotów były 10 do 15 razy wyższe niż w przypadku tradycyjnego e-mailingu. Z drugiej strony udowodniono, że jeden na dwóch klientów czuje się bardziej pewny siebie, gdy może porozmawiać.

Dobry wizerunek i dobra e-reputacja firmy.

Dobry chatbot nadaje dynamiczny i satysfakcjonujący wizerunek Twojej firmie. Stworzenie takiej usługi dla swoich klientów pokazuje, że zależy Ci na nich, że chcesz im pomóc w dokonaniu najlepszego wyboru. Nie daj się jednak zwieść, aby chatbot był naprawdę skuteczny, musisz stworzyć skuteczną strategię redakcyjną (precyzyjny target, odpowiedni język, nienachalne podejście).

Załatwianie czasochłonnych i energochłonnych spraw.

Jednym z pierwszych powołań chatbota jest odpowiadanie na proste i powtarzalne pytania: ceny, harmonogramy, instrukcje, dane kontaktowe… Na pierwszy rzut oka są to dość proste zapytania, ale odpowiedź na nie może zająć dużo czasu. Zastosowanie chatbota może jednak znacznie odciążyć contact center. Klienci mogą sami uzyskać odpowiedzi na swoje pytania, podczas gdy Twoi doradcy mogą skoncentrować się na zadaniach o większej wartości dodanej.

Zwiększona satysfakcja klienta.

Kolejną wielką zaletą wprowadzenia chatbota na stronę jest wzrost zadowolenia klientów. W rzeczywistości chatbot jest kluczowym punktem strategii inbound marketing, skutecznym sposobem na zapewnienie lepszego doświadczenia klienta. Oczywiście, aby to było możliwe, konieczne jest dobre opanowanie wymiarów sztucznej inteligencji, a także dobra współpraca z doradcami klienta w terenie.