Znaczenie hotelarstwa w gospodarce narodowej

Hotelarstwo jest działalnością gospodarczą polegającą na udzielaniu gościny osobom przyjeżdżającym w dane miejsce, należy do obiektów bazy noclegowej. Hotele zapewniają wypoczynek, wyżywienie, noclegi, a także zapewniają utrzymanie higieny osobistej, ochronę mienia, a także zdrowia, co więcej gwarantują łączność z otoczeniem oraz wszelakimi rozrywkami kulturalnymi. Hotele stanowią podstawę branży turystycznej, są także gałęzią gospodarki narodowej.
Hotelarstwo stanowi sferę usług niematerialnych. W wyniku działania tego rodzaju specjalizacji nie dochodzi do powstawania nowych wyrobów. Tego typu usługi, rzecz jasna są odpłatne, charakteryzuje je gościnność, mimo iż jest ona oferowana za pieniądze. Z tego też powodu można ją nazwać specyficzną.

Zobowiązania hoteli w stosunku do gości

Każdy hotel zobowiązany jest zapewnić swoim gościom bezpieczeństwo podczas trwania pobytu. Co więcej, mają one obowiązek, aby zapewnić wygodę, przynajmniej w takim stopniu, w jakim deklaruje o tym standard obiektu, a także co istotne poziom oferowanych usług. Kolejną czynnością co do jakiej zobligowane są obiekty hotelarskie jest zapewnienie swoim gościom miłej i przyjemnej atmosfery podczas trwania pobytu. W tym miejscu należy zaznaczyć, jak istotny jest wysoki profesjonalizm, oraz poziom etyczny i moralny, pracowników których zatrudniono do pracy w hotelach.

Jakie czynniki warunkują rozwój hotelarstwa?

Do czynników warunkujących rozwój hotelarstwa w znacznym stopniu zależą zarobki konsumentów. Jest to biznes jak każdy inny, od tego jacy goście będą odwiedzać hotel i ile będą oni w stanie zapłacić za dana usługę, zależy jakie będą zarobki także branży hotelarskiej. W pewnością cenne będą wygoda oraz ekstrawagancja. Kolejnym istotnym aspektem jest lokalizacja jednostek hotelarskich. Prawie w każdym tego typu biznesie lokalizacja odgrywa niebagatelną rolę. Hotel powinien być ulokowany w miejscu ciekawym, interesującym, blisko drogi, w łatwym dojazdem, najlepiej blisko obiektów turystycznych. Jednakże w tym miejscu należy zauważyć, że duża popularnością cieszą się także hotele ulokowane na poboczu, gdzie klienci mogą spodziewać się ciszy i spokoju, z dala od zgiełku miast. Nie da się również ukryć, iż istotnym czynnikiem warunkującym rozwój hotelarstwa jest jakość świadczonych usług. Usługi świadczone na wysokim oraz najwyższym poziomie z pewnością przyciągną nowych gości i sprawią, że poprzedni będą chcieli wrócić do tego miejsca. Kolejnym czynnikiem jest z pewnością demografia oraz konkurencja na runku. Z jednej strony, im wyższa konkurencja, tym wyższa staranność i jakość usług, konkurencja ceni się na rynku. Bardzo istotnym aspektem jest także reklama. Media, bilbordy, internet – to wszystko sprawia, że przyciąga się klientów, oprócz tego, po prostu są oni na bieżąco informowani o rozwoju danego hotelu i w ogóle wiedzą o jego istnieniu. Znaczącą rolę w tym przypadku odgrywa także kultura kraju. W końcu co kraj to obyczaj.